מה הגיל המומלץ להשתלת שיער?

נשירת שיער והתקרחות הם תהליכים נפוצים מאוד, שסובלים מהם גם גברים וגם נשים. לנשירה יש סיבות גנטיות, הורמונליות, והיא אף יכולה להיות מושפעת ממצב נפשי. הסיכוי לסבול מנשירת שיער עולה ככל שמתבגרים ועולים בגיל, אבל גברים יכולים לסבול מהתקרחות כבר בתחילת שנות ה-20 ואפילו קודם לכן, ולסבול מדימוי עצמי נמוך וביטחון עצמי רעוע.

הפיתרון הטוב ביותר להתקרחות ונשירה הוא השתלת שיער. בתהליך של השתלת שיער, לוקחים זקיקי שיער בריאים וחזקים ומבצעים השתלה באזור המקריח. ההשתלה היא לרוב חד פעמית, ומאפשרת לשוב למראה שיער שופע וצעיר.

השאלה שנשאלת הרבה פעמים היא באיזה גיל מומלץ לבצע השתלת שיער – האם מומלץ לגברים שהתחילו להקריח כבר בגילאי ה-20 לבצע השתלה? אנחנו כאן עם כל התשובות!

הגיל האופטימלי לביצוע השתלת שיער

באופן עקרוני, לא מומלץ לגברים צעירים בשנות ה-20 המוקדמות ולפני כן לבצע השתלת שיער. הסיבה היא שיכול להיות שתהליך ההתקרחות הוא רק בראשיתו, ולכן אופן ודפוס ההתקרחות עדיין לא לגמרי ידוע, ושטח ההתקרחות גם הוא עדיין לא מוחלט, וכך גם לא ברור עד כמה המצב חמור. לכן, מומלץ לבצע השתלת שיער החל מגיל 25, כשדפוס ההתקרחות מקבל יותר צורה, וכך ניתן לדעת כיצד כדאי לבצע את ההשתלה. חשוב לזכור שכשמבצעים השתלה בגיל צעיר, כשההתקרחות רק בראשיתה, אתם אמנם תזכו לשיער יציב וחזק באזורים המקריחים – אבל מה יקרה כשאזורים אחרים יתחילו להקריח? כך נוצר מצב של שיער שופע באזור מסוים, למשל בקו השיער, כאשר לפתע הכתר מתחיל להקריח, או שקו השיער מתחיל ליסוג מהנקודה שאחרי השיער המושתל; מצב כזה יוצר מראה לא טבעי, שידרוש מכם לבצע השתלה נוספת – וחבל.

פתרונות להתקרחות בגיל צעיר

עד שתגיעו לגיל המתאים והנכון לבצע השתלת שיער, תוכלו לנסות פתרונות אחרים, כמו שימוש בתרופות כמו מינוקסידיל, ביצוע טיפולי פלזמה (PRP) וכן שינוי של תזונה וצריכה של וויטמנים ותוספים. פתרונות כאלו יוכלו להאט את קצב ההתקרחות ולעודד צמיחה מחודשת של שיער, עד שדפוס ההתקרחות יהיה ברור, ותוכלו לבצע השתלה מוצלחת וחד פעמית.

מה אם אני בכל זאת רוצה לבצע השתלת שיער?

במקרים כאלו, חשוב לדעת שניתן לבצע השתלת שיער בכל גיל, כל עוד יש לכם אזור תורם שופע, וכן היסטוריה רפואית המאפשרת זאת. חשוב לוודא שהרופא המנתח לוקח בחשבון את גילכם הצעיר ומתכנן את ההשתלה בהתאם, ככל שהוא יכול, להמשך דפוס ההתקרחות (למשל, הוא לא ייצור קו שיער נמוך מדי). כל עוד אתם לוקחים בחשבון את המגבלות שציינו הנוגעות להשתלת שיער בגיל צעיר, או במידה ואתם מעוניינים לבצע השתלת שיער על אזור מסוים וספציפי, כמו אזור שיש עליו צלקת, תוכלו לבצע את ההליך ללא כל בעיה או הגבלת גיל. מדובר על ניתוח שאינו מורכב או מסוכן.

עוד כתבות על השתלת שיער