השתלת שיער FUE

אם החלטתם שהגיע הזמן להשתלת שיער, בטח נתקלתם לא מעט במילה FUE. הסיבה היא ש-FUE היא השיטה החדשנית להשתלות שיער (יחד עם DHI, שיטת הבת שלה), והיא טכניקה מתקדמת, מוצלחת ומוכחת, שמחליפה את שיטת FUT המיושנת.

חשוב להכיר היטב את שיטת FUE וכיצד היא עובדת לפי שמחליטים על השתלת שיער, וכן את היתרונות והחסרונות של השיטה. אנחנו פה עם כל הפרטים החשובים על השתלת שיער FUE שחייבים להכיר!

מהי השתלת שיער FUE?

השתלת שיער FUE – קיצור ל -Follicular Unit Extraction – היא הפיתוח המתקדם של השתלות שיער, והטכניקה שנמצאת בחוד החנית של השתלות שיער, יחד עם ה”בת” שלה – DHI. ההשתלה מהסוג הזה היא התפתחות של השתלה מסוג FUT, ובמהלכה מוצאים זקיקי שיער אינדיבידואלים מאזור הראש האחורי ושותלים אותם באזור המקריח, וכך מחליפים זקיקים ישנים בזקיקים חזקים ובריאים. לאחר ההשתלה, הזקיקים יוטמעו בכלי הדם ויתחילו להצמיח שיער חדש באזור שקודם לכן כבר הפסיק להצמיח שיער.

הטכניקה הזו היא טכניקה שאינה פולשנית, מתבצעת תחת הרדמה מקומית עם החלמה מהירה, ולכן כל ההליך כמעט נטול כאבים לחלוטין. ניתן לחזור הביתה מיד בסיום הטיפול!

ההבדל בין שיטת FUE לשיטת FUT

שיטת FUE מחליפה את השיטה המיושנת יותר, FUT. בשיטה המיושנת נלקחה רצועת עור מהקרקפת, ומהרצועה נלקחו הזקיקים אותם השתילו באזור המקריח. הלקיחה של רצועת העור גרמה לצלקות, וכן השיטה פחות מדויקת ומאפשרת תוצאות הרבה פחות טבעיות. בניגוד ל-FUT, בשיטה החדשנית הזקיקים נלקחים אחד אחרי השני ישירות מהאזור התורם בלי להוציא רצועת עור.

השלבים בשיטת השתלת שיער FUE

בראש ובראשונה, מבצעים תכנון מעמיק של השתלת השיער. רופא מומחה בודק אם אתם מתאימים לשיטה, ולאחר מכן מתכנן לעומק ותוך שיתוף פעולה מלא אתכם כיצד תראה התוצאה הסופית, איך לעצב את קו השיער, כיצד לפזר את הזקיקים וכדומה. רופא מנוסה גם יתאם אתכם ציפיות, כך שתדעו בדיוק למה אתם נכנסים ואיך אתם עומדים לצאת. 

אחרי שהחלטתם על התכנון ועל הקליניקה, הגיע הזמן להגיע להשתלה עצמה, שלרוב נמשכת מספר שעות בכמה שלבים: 

שלב ראשון: המנתח יגלח את השיער באזור התורם והנתרם

שלב שני: ביצוע הרדמה מקומית. הזריקה עלולה מעט לכאוב, אך לאחר מכן לא תחושו דבר עד סיום ההליך!

שלב שלישי: באמצעות כלי ייעודי, המנתח "יקצור" את זקיקי השיערה מהאזור התורם (ברוב המקרים, באזור העורף – אחורי הראש, היכן שלא מתרחשת התקרחות), ויניח אותם בתמיסה ששומרת עליהם. לרוב, קוצרים זקיק אחד מתוך כל שישה זקיקים, כדי לא לגרום להתקרחות באזור התורם. 

שלב רביעי: בשלב זה, באמצעות להב זעירה, המנתח יבצע סדרת חתכים זעירים. זהו שלב פתיחת הערוצים – המנתח פותח "בית" לקראת השתלת הזקיקים. 

שלב חמישי: המנתח יחדיר את הזקיקים שקצר בשלב השלישי אל תוך הערוצים הייעודיים. 

שלב שישי: המנתח ינקה את האזור ואתם משוחררים הביתה!

בתוך כמה ימים, הזקיקים ייטמעו בתוך ביתם החדש, כאשר כעבור שבועיים השיער ינשור. אל דאגה, זהו חלק טבעי מהתהליך – כעבור מספר חודשים השיער החדש יתחיל לצמוח, ועד שנה וחצי כבר תהיו עם ראש מלא שיער! 

יתרונות של שיטת FUE

יש כמה יתרונות עיקריים להשתלת שיער FUE:

  • לא חודרני ולא פולשני –  בניגוד לשיטת FUT הפולשנית והמיושנת, שיטת FUE היא לא פולשנית כלל, לא לוקחים חתיכות מהעור ולכן גם אין צלקות נראות לעין באזור התורם. לכן, טכניקת FUE היא גם הטכניקה בה משתמשים כדי לעשות השתלות של גבות, שפמים, זקנים וכו'.
  • דיוק – השיטה הזו מדויקת מאוד, ומתקבלת תוצאה טבעית בלי לאבד את נפח השיער. בשלב התכנון ניתן לדעת בדיוק כמה זקיקים לוקחים ומהיכן בשביל התוצאה האופטימלית. הרופא או הטכנאי משתיל שתל אחרי שתל באופן ידני, ולכן אין תחליף לתוצאות האלו!
  • שלבים ראשוניים של התקרחות – ניתן להשתמש בשיטת FUE גם בשלבים מוקדמים מאוד של התקרחות, יתרון גדול להרבה מטופלים.
  • אפשרות לשיער קצר – הרבה אנשים מעדיפים שיער קצר וקצוץ, אך כאשר עושים השתלת שיער בשיטת FUT ישנה צלקת נראית לעין. בשיטת FUE, כאמור, לא נגרמות צלקות, ולכן אפשר ליהנות מכל סוג של שיער בלי לדאוג שצלקת שנותרה מהטיפול תיראה לעין.
  • כמות שתלים גדולה – טכניקת FUE מאפשרת קצירה של זקיקים רבים – כמה אלפים – בסשן אחד. כך אפשר לסיים את כל ההליך בטיפול אחד, ולזכות לתוצאה טבעית ומוצלחת. זאת בניגוד לשיטת DHI, שהיא שיטה איטית; לכן, אם מדובר על שטחי התקרחות גדולים, מומלץ לבחור בשיטה זו.
  • תוצאה טבעית – ואולי היתרון הגדול מכולם הוא התוצאה הטבעית המקבלת משיטת FUE. למעשה, אם לא יכירו אתכם, כלל לא ידעו שעברתם השתלת שיער! עם תכנון מדויק של קו השיער ושל פיזור הזקיקים, שיטת FUE מעניקה תוצאה מדהימה.

ומה לגבי חסרונות? כנראה החיסרון הגדול ביותר הוא המחיר. שיטת FUE נוטה להיות השיטה היקרה ביותר!

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!
שיטת FUE לפני ואחרי

מי מתאים להשתלת שיער FUE?

כמעט כל אחד מתאים להשתלת שיער בשיטת FUE – הדבר העיקרי שתצטרכו הוא מספיק שיער באזור התורם (אחורי הראש או בצדדים ליד האוזן). האזורים האלו פחות נוטים להקריח והם מלאים בזקיקים חזקים ושופעים, ולכן הם אידיאלים עבור תהליך התרומה. כל עוד יש לכם מספיק שיער, אתם יכולים לעבור השתלת שיער בשיטת FUE!

 לרוב, השיטה מתאימה למי שסובל מאזורי התקרחות גדולים. בבעיות נקודתיות או קטנות, אפשר ללכת דווקא על שיטת DHI.

זכרו - הרופא חשוב לא פחות מהשיטה!

שיטת FUE היא שיטה מתקדמת, מוצלחת ומוכחת שנמצאת כבר מספיק זמן בשטח כדי שנדע שהיא שיטה מעולה. אבל מעבר לשיטה, אל תשכחו שלא פחות חשוב לבחור ברופא המנתח הנכון. רופא מיומן ומנוסה הוא זה שעושה את ההבדל בין תוצאה שהיא בסדר לתוצאה מעולה וטבעית, וזה לא משנה באיזו שיטה הוא משתמש. הוא אחראי על יצירת קו שיער טבעי ופיזור הזקיקים בצורה נכונה, והוא גם זה שיימנע התקרחות באזור התורם. 

לכן, מעבר לבחירה החשובה בשיטה, אל תשכחו לבחור ברופא מצוין עם המלצות, ניסיון, וכזה ששייך לאיגוד השתלות השיער – השילוב בין שיטה מעולה לרופא מוצלח יביא אתכם לתוצאות הטבות ביותר!