השתלת שיער בטורקיה לפני ואחרי

בהשתלת שיער תוצאות שיכולות להיות מצוינות, אבל מעבר לתוצאות עצמן חשוב לתת את הדעת גם לתהליך שאתם עוברים לפני ההשתלה ואחריה. מהו תהליך ההחלמה, תופעות הלוואי, איך מותר לישון, האם מותר לגרד ולמה כדאי לעשות טיפול PRP אחרי השתלה? כמו כן, השאלה איך נראים אחרי השתלת שיער היא אחת השאלות הכי מעניינות בכל הנוגע להשתלת שיער. לכן, כשאתם בוחרים קליניקה, חשוב להסתכל על תמונות 'לפני' ו'אחרי' ולבחון את התוצאה, וכמובן לקרוא המלצות וביקורות. הכתבה הבאה תסביר לכם כל מה שצריך לדעת על השתלת שיער בטורקיה לפני ואחרי!

לפני השתלת שיער

אם הקרקפת שלכם נראית כמו באחת התמונות האלו, ואם אתם מתחילים להקריח, אתם בטח כבר חושבים על השתלת שיער. אבל לפני השתלת שיער יש כמה דברים שצריך לדעת, משלב התכנון ועד יום ההשתלה עצמה.

ראשית, לפני שאתם פונים להשתלת שיער, חשוב לספר לרופא את כל הבעיות הרפואיות הקיימות שלכם – יכול להיות שאסור לכם לבצע השתלה בגלל בעיה קיימת, וכן יש לבצע בדיקת דם לפי הוראות הרופא.

אחרי שכבר קבעתם תור להשתלה, יש כמה דברים שאסור לעשות: קודם כל, הימנעו מתרופות מדללות דם שלושה ימים לפני ההשתלה; הימנעו מסיגריות, אלכוהול וקפאין ביום שלפני ההשתלה, שכן הם יכולים להשפיע על השפעת חומר ההרדמה בניתוח, הפוך את האזור לרגיש יותר וכן עישון יכול לפגוע בזרימת הדם לקרקפת.

ביום הניתוח עצמו, יש להגיע עם בגדים נוחים, להתקלח בבוקר ולא למרוח חומרים על השיער. יש להגיע אחרי ארוחת בוקר קלה. 

אחרי השתלת שיער

כפי שאתם רואים, בהשתלת שיער תוצאות מדהימות, אבל הן לא מידיות! ייקח בין תשעה חודשים ועד שנה וחצי עד שתראו את התוצאות הסופיות של ההשתלה – אז מה קורה בימים ממש אחרי השתלת שיער?

אתם תקבלו מהרופא הוראות מדויקות כיצד להתנהג בימים שאחרי השתלת השיער, אך יש כמה דברים שכדאי וכמה דברים שאסור לעשות. 

תהליך החלמה מהשתלת שיער מתחיל כבר מרגע שסיימתם את ההשתלה. יש לדעת כיצד לטפל בקרקפת כדי למנוע זיהמום ודלקות ולוודא שהזקיקים מתמקמים במקומם החדש. בימים הראשונים יהיה עליכם לקחת תרופות אנטיביוטיות שרשם לכם הרופא ולהימנע משטיפה של הקרקפת. כעבור יומיים-שלושה תתחילו להשתמש בתכשירים מיוחדים לפי ההוראות.

בשבועיים הראשונים יש להימנע מלהזיע, ולכן להימנע מפעילות ספורטיבית או פיזית. יש להימנע מלגעת בקרקפת, מלעשן וכן ממגע חזק של שמש או גשם על הקרקפת. 

כעבור שבועיים תשימו לב שהשיער שהושתל נושר; אל תיבהלו – זה חלק טבעי מהתהליך, מדובר על נשירה זמנית ואחריה הזקיקים ייכנסו לפעולה. כעבור תשעה חודשים ועד שנה וחצי יהיה לכם שיער בריא, חזק ושופע! 

תופעות לוואי אחרי השתלת שיער

השתלת שיער נחשבת לתהליך בטיחותי, אבל כמו כל טיפול רפואי, ישנן כמה תופעות לוואי שיכולות לצוץ אחרי השתלת שיער, וכדאי להכיר רגע לפני שנכנסים לחדר הניתוח. תופעות אלו נמשכות כמה ימים ועד כמה שבועות. בין התופעות שאתם עלולים להיתקל בהן:

  • גירודים – גירודים הם חלק כמעט בלתי נפרד מתופעות הלוואי של השתלת שיער, וחשוב לא להיכנע לגירודים ולא לגעת בקרקפת. עוד על זה בהמשך הכתבה.
  • זיהום – זיהום או דלקת בקרקפת הם סיבוכים של השתלה, ומטפלים בהם באמצעות קרם אנטיביוטי או ג'ל שרושם הרופא. זו תופעה לא נפוצה.
  • נפיחות, דימום ואדמומיות – כל אלו יכולים להירגם כתוצאה מהניתוח, ולעבור כעבור מספר ימים בודד. אם הם לא עוברים ואף מחמירים, יש לגשת לרופא.
  • כאב – אחרי שההרדמה פגה תקף, אתם עלולים לחוש בכאבים בקרקפת. ניתן ליטול משככי כאבים כדי להרגיע את הכאב, שאמור לעבור במהרה.

איך לישון אחרי השתלת שיער?

אחרי השתלת שיער הקרקפת רגישה מאוד ולכן ישנן הגבלות מסוימות שכבר ציינו – כאשר אחת מהן היא הדרך בה ישנים במהלך 7-10 ימים שאחרי הטיפול; אם תשנו בצורה הנכונה, אתם תפחיתו את הנפיחות ולכן תוכלו לחזור מהר יותר לשגרה. 

בשבוע שאחרי ההשתלה, מומלץ לישון כאשר הראש מעט מורם וכך  להפחית את הנפיחות, ולכן מומלץ – אם זה אפשרי  – לישון על כורסה! אם כורסה לא באה בחשבון מבחינתכם, אפשר לבחור גם בספה, כאשר הראש מונח על המשענת. 

למה? כי חשוב מאוד לא להתהפך ולשנות תנוחות במהלך השינה במיטה, לא לישון על הבטן או על הצד (אלא על הגב בלבד) וכן למנוע חיכוך בין הקרקפת לכרית. למעשה, המטרה היא למנוע כל פגיעה בזקיקים המושתלים במהלך הימים הראשונים, כי זה הזמן בו הם נטמעים. 

אין צורך להניח משהו על הקרקפת בזמן השינה; למעשה, מומלץ לא להניח דבר על הראש במשך שלושת הימים הראשונים ועד שהגלדים נושרים. 

גירודים אחרי השתלת שיער

אחת מתופעות הלוואי המאתגרות ביותר אחרי השתלת שיער היא גירודים בקרקפת, באזור התורם ובאזור הנתרם. גירודים היא תופעה נורמלית לחלוטין אחרי השתלת שיער, מסיבות שונות – ראשית, הגלדים; הקצירה של הזקיקים אחד אחרי השני גורמת לחורים קטנטנים באזור התורם, שפוצעים את הקרקפת. אין מה לדאוג, הפצעים מגלידים ונושרים והכל חוזר לשגרה, אך הגלדים גורמים לגירוד. כמו כן, לאחר זמן קצר, הזקיקים המושתלים באזור הנתרם מתחילים לצמוח, וגם תהליך הצמיחה הזה עלול לגרום לגירודים – הפעם באזור הנתרם. סיבות נוספות לגירוד, אך פחות נפוצות, הן זיהום או אלרגיה. 

 

בכל אופן, כשהקרקפת מגרדת אחרי השתלת שיער, אין לגרד! אתם עלולים לפגוע בזקיקים ולחבל בהיטעמות שלהם בקרקפת, וכן לפצוע את קרקפת ולגרום לדימום וזיהום. הגירוד עשוי להתחיל בין ארבעה ימים ועד שבוע אחרי ההשתלה, ולהימשך מספר שבועות בודד.

 

איך מתמודדים? יש כמה דרכים, בין היתר ספריי מיוחד שניתן על ידי הדוקטור במטרה להזין את השיער ולנקות את הקרקפת, וכך להפחית בגירוד. אופציה נוספת היא נטילה של 'אנטי-היסטמין' או סטרואידים, תרופות שימנעו את הגירוד – יש לקחת את התרופות רק בהוראת רופא, ואם הגירוד הוא ממש בלתי נסבל. 

טיפול PRP לאחר השתלת שיער

טיפול PRP (Platelet rich plasma) הוא טיפול שנמצא בשטח כבר שנים רבות כנגד התקרחות. בטיפול זה, משתמשים בטסיות הדם ובפלזמה כדי לשפר את צמיחת השיער ולמנוע התקרחות. את טסיות הדם והפלזמה שואבים מהדם, ולאחר מכן מחדירים לקרקפת, וכך מעודדים את צמיחת השיערה ומזינים את זקיקי השיער.

טיפול PRP מומלץ מאוד לאנשים מסוימים לאחר השתלת שיער במטרה לשמר את הצמיחה, לחזק את זקיקי השיערה הקיימים והמושתלים, לסייע לעיבוי וצפיפות השיער ולשפר את תוצאות ההשתלה. במקרים מסוימים מומלץ לבצע טיפול PRP כבר כעשרה ימים אחרי ההשתלה(!) כדי לזרז את ההחלמה ולעודד את היטעמות הזקיקים, ולאחר מכן לבצע עד ארבעה טיפולים בתדירות הולכת וקטנה. 

טיפול PRP הוא טיפול משלים, נטול סיכונים, לא חודרני ולא פולשני, עם יעילות גבוהה, והוא מומלץ מאוד לאחר השתלת שיער. 

זכרו - הרופא חשוב לא פחות מהשיטה!