תהליך החלמה של השתלת שיער בטורקיה

השתלת שיער היא תהליך ניתוחי מורכב למדי. כמו כל טיפול רפואי, ישנה תקופת החלמה מסוימת וכן הגבלות שצריך להכיר לפני שנכנסים לחדר הניתוח. 

 

אבל אל דאגה, לא מדובר פה על החלמה מורכבת; בניגוד לטכניקות המיושנות יותר של השתלת שיער, שהביאו איתן תקופת החלמה ארוכה וכואבת מיד אחרי הניתוח, ההתקדמות הטכנולוגית בתחום השתלות שיער הביאה לתקופת החלמה הרבה יותר קצרה – כבר יום-יומיים אחרי הניתוח תוכלו לחזור לשגרה.

 

אבל תהליך ההחלמה גם בניתוחים המתקדמים ביותר דורש טיפול אחראי בקרקפת כדי למנוע זיהומים ודלקות, וכן כדי לוודא שההשתלה עוברת בצורה הטובה ביותר. הסיבה היא שהקרקפת רגישה מאוד אחרי הניתוח, וזקיקי השיער שהושתלו לכם רגישים, ופגיעה בהם יכולה להרוס חלק מההשתלה!

מה כלול בתהליך ההחלמה, מה חשוב לדעת וכמה זמן עד שתראו את התוצאות של ההשתלה? המשיכו לקרוא, ונענה על כל השאלות! 

הניתוח נגמר - מה עכשיו?

עשרת הימים הראשונים אחרי הניתוח הם הימים הקריטיים ביותר! זה הזמן בו הזקיקים החדשים שהושתלו נוטעים שורשים בביתם החדש, ולכן אסור להפריע להם בתהליך. 

ביום הראשון, אחר שתביטו במראה אחרי הניתוח, אתם תראו קרקפת רגישה, עם חורים ודימום. את הקרקפת הזו יחבשו לכם במטרה לספוג את הדם והנוזלים, ומסירים אותה כעבור יום אחד. זה הזמן שלכם לנוח מעט. אמנם אפשר לחזור לשגרה מיד אחרי הניתוח, אך מומלץ לתת רגע מנוחה גם לכם – שעברתם ניתוח – וגם לקרקפת, שרגישה מאוד. 

אתם תקבלו הוראות מפרוטות מהרופא בהתאם לסוג הניתוח שעברתם. הרופא גם ינחה אתכם ליטול תרופות אנטיביוטיות למניעת זיהום, וכן כיצד לחפוף את הראש ועם אילו תכשירים. יש להקשיב היטב להוראות הרופא ולוודא שהן כתובות לכם, וכן לעבוד בדיוק לפיהן! 

תופעות לוואי לאחר הניתוח

ישנן תופעות לוואי שאתם עלולים להיתקל בהן בימים שאחרי הניתוח:

  • כאבים – בימים שאחרי ההשתלה אתם עלולים לסבול מכאבים בקרקפת. אלו לא אמורים להיות כאבים קשים, וניתן להשתמש בכדורים נגד כאבים כדי לשכך אותם.
  • אדמומיות ונפיחות – אתם עלולים לסבול מאדמומיות ונפיחות בקרקפת, ובמקרים מסוימים אף דימום. אלו תופעות לוואי מוכרות, שצריכות להיעלם כעבור מספר ימים ועד עשרה ימים. אם התגובה נראית חמורה מאדמומיות רגילה, או אם יש הרבה דם, מומלץ להגיע לרופא, יכול להיות שהאזור הזדהם.
  • גלדים – אם אתם חשים צורך עז לגרד, כנראה מדובר על הגלדים, שהם חלק מההחלמה. עליכם להילחם בדחף הזה ולא לגרד או לשפשף את הגלדים; זהו חלק חשוב מתהליך ההשתלה ואתם צריכים לחכות שהם ינשרו בזמנם! 
  • דלקת זקיק השיערה – במקרים מסוימים אתם עלולים לסבול מדלקת שמאופיינת באדמומיות ופריחה מוגברת. אם זה המצב, יש לגשת לרופא ולטפל בדלקת.

כעבור שבוע או שבוע וחצי כל התופעות האלו צריכות להיעלם!

מתי אפשר לחזור לעבודה?

טכנית, אפשר לחזור לעבודה אחרי ניתוח FUE מתקדם כעבור יום או יומיים – כל עוד העבודה היא לא עבודה פיזית שתגרום להזעה, תדרוש מכם להרים חפצים כבדים וכדומה. מומלץ בכל זאת לקחת מספר ימי חופש; אנשים רבים מבצעים את הניתוח ביום רביעי או חמישי, ואז יש להם גם את הסופ"ש כדי להחלים. 

כמו כן, יש אלמנט של הסתרה – בשבוע הראשון הקרקפת עוד רגישה, יכולה להיות אדומה או נפוחה וישנם גלדים. לכן, יש אנשים שמעדיפים לחכות שהקרקפת תתאושש קצת לפני שהם חוזרים לחיים הרגילים. 

השאירו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם!

האם מותר לחפוף ראש אחרי ההשתלה?

תוכלו להתקלח כבר יום אחרי, כל עוד אתם נמנעים מלהפעיל לחץ מים גבוה ישירות על הקרקפת שלכם. בכל הקשור לשפשוף, הברשה, שמפו – יש לחכות אחרי שלב ההחלמה הראשון. 

כעבור שלושה ימים יש להשתמש בתכשירים הייעודים בהתאם להוראות הרופא תוך שאתם נמנעים משמפו. התכשירים שכן תוכלו להשתמש בהם אילו תכשירים מיוחדים, אנטי-דלקתיים, שכל מטרתם לזרז ולשפר את החלמת הקרקפת. כמו כן, אופן החפיפה מעט שונה אחרי הניתוח, והרופא יסביר לכם בדיוק כיצד לחפוף את הראש ואיך לא לפגוע בזקיקי השיערה! 

בימים הראשונים ייתכן כי תצטרכו לרסס נוזל חמצן על ההשתלה מספר פעמים ביום כדי לזרז את החלמת הגלדים, וכן למרוח משחות הרגעה. כמובן, הכל בהתאם להוראות הרופא!

הגבלות נוספות בשבוע לאחר הניתוח

מעבר לשטיפה של השיער, יש הגבלות נוספות בשבוע הראשון עד עשרה ימים של הניתוח. חשוב מאוד להקפיד על כל ההוראות כדי לא לפגוע בתהליך ההשתלה. אנשים שעברו השתלה מציינים את השבוע הראשון כשבוע הקשה ביותר, פיזית ונפשית, ולכן כדאי להתכונן לכך בהתאם!

 

אלו חלק עיקרי מההגבלות בשבוע הראשון:

 

  • לא לגעת בקרקפת – בכלל, גם אם מגרד לכם בעקבות ההשתלה (וסביר להניח שיגרד לכם!), אל תשפשפו, תגרדו או תגעו; כל פעולה בקרקפת יכולה לפגוע בתהליך. סביר להניח שהמרפאה תספק לכם כובע מיוחד, אותו תוכלו לחבוש בשבוע הראשון.
  • הימנעות מפעילות פיזית – בשבוע הראשון עד עשרה ימים ראשונים יש להימנע מפעילות ספורטיבית, יחסי מין, וכל מה שגורם להזעה – זה יכול לסכן את השיער שהושתל!
  • עישון – אסור לעשן עד חמישה ימים אחרי ההשתלה. העשן עלול להגיע לזקיקי השיער המושתלים ולזהם את האזור.
  • שמש וגשם – אם גשום בחוץ, או לחילופין אם מאוד שמשי בחוץ, זה יכול לסכן את ההשתלה. במקרים כאלו, יש לחבוש את הכובע שקיבלתם מהמרפאה, שיגן על הקרקפת אך מצד שני לא ילחץ עליה.

 

הגבלות נוספות בשבועות והחודשים אחרי הניתוח

הצגנו לכם את ההגבלות העיקריות של הניתוח עד עשרה ימים אחרי התהליך, אך יש הגבלות נוספות שיישארו אתכם קצת יותר זמן. אלו חלק מההגבלות:

 

  • פעילות ספורטיבית אינטנסיבית – מומלץ להימנע מפעילות ספורטיבית אינטנסיבית לפחות חודש.
  • ייבוש שיער – יש לייבש את השיער באופן טבעי ובלי מגבת לפחות בשבועיים הראשונים.
  • תספורת – בחודש הראשון, יש להימנע מתספורת.
  • סאונה וג'קוזי – יש להימנע משימוש בסאונה/ג'קוזי לפחות חודשיים מרגע ההשתלה.
  • שמש – יש להימנע משמש ישירה על הקרקפת לפחות חודשיים. לאחר מכן ניתן להיחשף גם לשמש.

שימו לב - התוצאות לא מידיות!

הרבה אנשים חושבים שהם ייצאו מההשתלה עם שיער מלא, חדש ובריא. אז לא, זה לא ממש עובד ככה, וחלק בלתי נפרד מתהליך השתלת שיער הוא להתאזר בסבלנות! 

 

אחרי שבועיים בערך תראו שכל השיער שהושתל נושר. לא להיבהל – זה חלק טבעי! מדובר על נשירה זמנית, שאחריה הזקיקים ייכנסו לפעולה ומחזור הצמיחה הטבעית יחל. ברגע שהשיער הזה נושר, עליכם לחכות מספר חודשים עד שהזקיקים יצמיחו שיער חדש ובריא – בדיוק כמו כל זקיק שמצמיח שיערה בגוף. 

 

אם תעקבו אחרי כל הוראות הרופא ותמנעו מכל מה שצריך להימנע ממנו, תוך מספר חודשים השיער שלכם ייצמח והתהליך יושלם בהצלחה – לרוב כעבור תשעה חודשים עד שנה וחצי!