השיער מתחיל לנשור? 5 סיבות לנשירת שיער

מרגישים שהשיער מתחיל לנשור? אתם מסתכלים במראה ומתחילים להבחין בקרחות קטנות? אתן מעבירות את היד בשיער ועל האצבעות שלכם מופיעות שיערות? כן, כנראה שאתם סובלים מנשירת שיער או התקרחות.

כדי לטפל בבעיה של נשירה, חייבים להבין מהו שורש הבעיה. יש לא מעט סיבות אפשריות לנשירת שיער ולהתקרחות, ולכל בעיה יש פתרון שונה; התקרחות גנטית, הפיתרון לרוב הוא השתלת שיער, בעוד במצבים של שינוי באיזון הורמונים, הפיתרון הוא לנסות לאזן את ההורמונים ולהמתין שהמצב ישוב לקדמותו.

אם אתם לא בטוחים מהו שורש הבעיה שלכם, כדאי לגשת לרופא ולבדוק את האפשרויות השונות. בכל מקרה, הכנו לכם רשימה שאולי תעזור לכם להבין את סיבת הנשירה שלכם. אלו 5 הסיבות העיקריות לנשירת שיער:

1. התקרחות אנדוגנטית

הסיבה הראשונה להתקרחות היא התקרחות הנובעת מגנטיקה, שיכולה לפגוע גם בנשים וגם בגברים. גברים נוטים לאבד את שיער ראשם באזור המפרצים והכתר, בעוד אצל נשים, השיער הופך דק ושברירי בכל הראש. ההתקרחות מתרחשת, הרבה פעמים, ככל שעולים בגיל, אך לעתים יכולה להתחיל גם בגיל ההתבגרות ובתחילת שנות ה-20. במקרה של התקרחות ,יש כל מיני טיפולים שניתן לנסות, כאשר הטיפול האפקטיבי ביותר הוא השתלת שיער.

2. הריון ושינוי באיזון ההורמונים

נשים עלולות לחוות נשירת שיער מסיבית מיד אחרי הלידה. הסיבה היא ירידה חדה ברמות האסטרוגן. גם שינויים אחרים ברמות ההורמונים – כמו למשל, הפסקת הוסת בגיל המעבר או הפסקה בשימוש בגלולות למניעת הריון יכולות לגרום לנשירה. הסוג הזה של נשירת שיער הוא זמני בלבד, וכדי לנסות ולזרז את סיום הנשירה אפשר להשתמש במוצרים ייעודים, וכן תכשירים שמביאים לנפח בשיער עד שהוא ישוב לקדמותו.

3. תזונה לא נכונה

הרבה פעמים ליקויים בתזונה יכולים לגרום לנשירת שיער. למשל, דיאטות מאוד קיצוניות, תזונה בלי מספיק חלבונים או בלי מספיק וויטמינים חשובים כמו ברזל, כל אלו יכולים לגרום לנשירה קיצונית בשיער. במקרים כאלו, יש לבצע בדיקת דם, ולשנות את התזונה בהתאם לתוצאות ולליקויים. שינוי התזונה יכול ליצור שינוי מהיר בשיער ובצמיחתו!

4. תרופות ומחלות

לתרופות מסוימות יש תופעות לוואי שעלולות לגרום לנשירה. למשל, תרופות כמו מדללי דם, תרופות לטיפול באקנה, תרופות לדיכאון וכן תרופות להורדת כולסטרול. בנשירה הנובעת מתרופות, יש לגשת לרופא, ולבדוק אם ניתן להפחית את המינון או להחליף לתרופה אחרת.

 

תופתעו אולי לדעת שנשירת שיער יכולה להופיע גם אחרי מחלה כמו שפעת או דלקת ריאות. לרוב, הנשירה תופיע כחודש-חודשיים לאחר המחלה, ולכן אתם עשויים לחשוב שאין כל קשר, אך למעשה הקשר ישנו, וכנראה הייתה הפרעה במחזור צמיחת השיער. מחלות נוספות שיכולות לגרום לנשירה הן הפרעות בבלוטת התריס. במקרים כאלו, הצמיחה תחזור לשגרה בחודשים אחרי שהמחלה מטופלת וחולפת. 

5. מצב נפשי ולחץ

מצב נפשי רעוע ולחץ רב יכולים לגרום גם הם לנשירת שיער. רמות גבוהות של לחץ יכולות לגרום למערכת החיסונית לתקוף את זקיקי השיערה או להביא את זקיקי השיערה להיכנס ל"מנוחה" ולנשור. כמו כן, במצבים נפשיים מסוימים, ישנו דחף לתלוש את השיער מהקרקפת, תופעה שגם היא גורמת לנשירה ופגיעה בזקיקים. ברגע שמתמודדים עם המצב הנפשי ומפחיתים את הלחץ, השיער אמור לחזור למצבו הרגיל – ולכן חשוב לטפל בשורש הבעיה. 

עוד כתבות על השתלת שיער