השתלת שיער בלייזר – האם זה עובד?

התקרחות ודלילות שיער הן בעיות נפוצות אצל גברים ואצל נשים, שבתורם מנסים לפתור אותן בדרכים שונות – בין אם בנטילת וויטמנים, שימוש בתכשירים מיוחדים, תרופות וכן ביצוע ניתוחים והשתלות שיער. 

אחד הפתרונות שכדאי להכיר בכל הנוגע להשתלת שיער הוא הצמחת שיער בלייזר. הצמחת או השתלת שיער בלייזר היא פיתרון מוכר פחות לבעיית התקרחות, אך פתרון שכדאי ושווה לשקול במצבים מסוימים. ליקטנו עבורכם את כל המידע החשוב על השתלת שיער בלייזר!

 

מה זו הצמחת שיער בלייזר?

בטיפול השתלת שיער בלייזר משתמשים בלייזר קר ומקרינים לרקמת הקרקפת פוטונים בעלי מטען חשמלי ובמינון נמוך. הפוטונים האלו נספגים על ידי התאים החלשים בקרקפת, ומעודדים אותם להצמיח שיער. ההנחה היא שהטיפול בלייזר ממריץ את זרימת הדם בקרקפת, מגרה את זקיקי השיער להצמיח שיער חדש, וכך פותר את בעיית ההתקרחות. 

שימו לב – השתלת שיער בלייזר לא תשיב זקיקים שכבר "מתו", אלא רק תעורר זקיקים קיימים ורדומים, ותעזור לעבות את השיער הקיים ולעודד צמיחה מהירה יותר. 

השתלת שיער בלייזר למול השתלת שיער בניתוח

להשתלת שיער בלייזר יש כמה יתרונות בולטים: מדובר על תהליך בטיחותי, שאינו כואב, אינו חודרני ופולשני וללא תופעות לוואי משמעותיות. זאת בניגוד להשתלת שיער בניתוח, אז מדובר על ניתוח חודרני ופולשני, עם תופעות לוואי מסוימות כמו אדמומיות, התנפחות ואפשרות לזיהום.

 

למרות זאת, חשוב לדעת שבניגוד להשתלת שיער בניתוח, התוצאות של השתלת שיער בלייזר הן לא עקביות – הטיפול עובד מעולה לחלק מהאנשים, אך עלול לא לעבוד עבור אחרים. כמו כן, מדובר על טיפול יקר, הדורש כמה סשנים בשבוע במשך מספר חודשים, ואף יכול להימשך שנים. כדי לראות תוצאות, חייבים לשמור על עקביות, ולהמתין בסבלנות.

האם יש תהליך החלמה להשתלת שיער בלייזר?

הטיפולים עצמם נטולים כאבים, ובמהלך הטיפול תוכלו לשבת בקליניקה, לשמוע מוזיקה או לקרוא עיתון – אתם לא תרגישו כאבים מסוימים. גם לאחר כל טיפול אין החלמה מורכבת, ותוכלו לשוב מיד לשגרה. ישנן כמה תופעות לוואי נדירות שאתם יכולים להיתקל בהן, כמו כאבי ראש, גרד וצריבה, אך אלו צריכות לעבור במהרה. 

הצמחת שיער בלייזר רך - כן או לא?

אם אתם לא רוצים או לא יכולים לעשות ניתוח, השתלת שיער בלייזר היא אפשרות טובה שאתם יכולים לנסות. יכול להיות שההשתלה תעבוד מצוין ויכול להיות שרק חלקית, אך זו דרך לנסות לעכב ואף לעצור את ההתקרחות. השתלת שיער בלייזר יכולה להתאים גם לאנשים שסובלים מהתקרחות חלקית, זעירה או לא משמעותית מדי, וכן יכולה להיות מוצלחת יותר עבור אנשים שנמצאים בשלבים המוקדמים של נשירה והתקרחות. 

בהשתלת שיער בלייזר מומלץ לתמוך באמצעות טיפולים משלימים, כמו שימוש בתכשירים שיומלצו על ידי הרופא וכן נטילת ויטימנים המעודדים צמיחת שיער ויעזרו לתהליך הטיפול כולו.

עוד כתבות על השתלת שיער