כל מה שצריך לדעת על השתלת שיער על צלקת

הרבה פעמים אנשים חוששים שתיווצר להם צלקת לאחר ניתוח השתלת שיער (זה יכול לקרות בעיקר בשיטה המיושנת להשתלת שיער, שיטת FUT), אבל מה לגבי השתלת שיער על גבי צלקת קיימת? האם ניתן לבצע השתלת שיער על קרקפת מצולקת? אז נתחיל עם התשובה: כן, זה אפשרי.

השתלת שיער על צלקת נעשית באופן דומה להשתלת שיער טיפוסית, אך יש כמה הבדלים, מסיבה ברורה: העור המצולק שונה מעור רגיל, ולכן כדאי להכיר את השוני בין השתלת שיער רגילה לבין השתלת שיער על צלקת. אז מה חשוב לדעת על השתלת שיער על צלקת? אנחנו כאן עם כל הפרטים החשובים! 

סוגי צלקות קרחתיות

חשוב לדעת שיש שני סוגי צלקות: קרחת צלקתית מולדת, וקרחת צלקתית נרכשת. הצלקת המולדת נגרמת בשל פגם מולד כלשהו, שנוצר עוד ברחם. לעומת זאת, צלקת נרכשת נגרמת מפגיעות שונות – זה יכול להיות כוויות, מחלות, ניתוחים וכדומה. 

המאפיינים של השתלת שיער על צלקת

זקיקי שיער הם סוג של קפסולות מתחת לעור, והם מתפקדים כבית של השיערות, כאשר תאי דם מתחת לזקיקים מסייעים להם להצמיח שיער ולהתחדש כל פעם מחדש.

בעור מצולק לא נמצאים זקיקי שיער, שכן הצלקת מורכבת מרקמה סיבית ועבה שמטרתה להגן על העור מתחת, ואין לה מקום לזקיקי שיער. זו הסיבה שאזור מצולק לעולם לא יצמיח שיערות – אלא אם נבצע השתלה של זקיקים בתוך הצלקת!

בדיוק כמו השתלת שיער רגילה, גם בהשתלה על גבי צלקת אנחנו משתמשים באחת השיטות המתקדמות (FUE או DHI) כדי לקחת זקיקי שיער מאזור תורם בריא, ולבצע השתלה באזור המקריח/המצולק. הזקיקים משתרשים במקומם החדש, וברגע שיתחברו לכלי הדם, גם יצמיחו שיער.

לעתים, יש צורך להרים את עור הקרקפת באמצעות נוזלים, וזאת על מנת להחדיר את הזקיקים מתחת לעור; הסיבה היא שעור מצולק הוא דק יותר.

כמה דברים שחשוב לדעת על השתלת שיער על צלקת

יש כמה דברים הייחודים להשתלת שיער על צלקת, שכדאי לדעת:



  • צלקת נרכשת – אם הצלקת היא נרכשת ונובעת ממחלה, יש להמתין תקופה מסוימת (לפחות שנתיים) בהן המחלה לא פעילה כדי לבצע את הטיפול.
  • צלקת גדולה – אם הצלקת גדולה מאוד ומתפרסת על פני כל הקרקפת, לעתים יומלץ למטופל לעבור ניתוח שמצמצם את הצלקת או מנפח את העור, לפני השתלה.
  • לא רק בקרקפת – ניתן לבצע השתלת שיער גם באזורים מצולקים אחרים בגוף, כמו הפנים, הגבות, הזקן וכדומה.
  • בחירה ברופא – בכל השתלה מומלץ לבחור ברופא מנוסה ומוכח השייך לאיגוד השתלות שיער, אך כשמדובר על השתלה על צלקת זה חשוב אפילו יותר – מומלץ לבחור במנתח שכבר התנסה רבות בהשתלת שיער על צלקת, ויש לו קבלות!

 

כמה דברים שחשוב לדעת על השתלת שיער על צלקת

תהליך ההחלמה של השתלה על צלקת הוא כמעט וזהה לתהליך החלמה של השתלת שיער רגילה ניתן לקרוא עליה כאן. בכמה מילים, ניתן לומר שהחזר לשגרה היא מהירה, מלבד מספר מגבלות כמו הימנעות מהזעה ושימוש בתכשירים מיוחדים.

כן כדאי לדעת שהשתלה של צלקת דורשת מעקב מפוקח יותר לאחר ההשתלה, כדי לוודא שהזקיקים הוטמעו בצורה מוצלחת. לעתים, יש צורך בכמה השתלות, בעיקר אם יש חסך בזרימת הדם לאזור. 

עוד כתבות על השתלת שיער