מפרצים בגיל צעיר – איך מתמודדים עם זה?

התקרחות ושיער דליל הם חלק כמעט בלתי נפרד מהחיים, בעיקר כשמתבגרים ומזדקנים. אבל מה קורה אם ההתקרחות מתחילה כבר בגיל צעיר, ואפילו בנעורים? גברים רבים סובלים ממפרצים כבר בגיל צעיר – קו השיער מתחיל לסוג, השיער כבר לא מלא כמו פעם, ופתאום צצים מפרצים שהולכים עוד ועוד אחורה. כן, זה יכול לקרות – תהליך ההתקרחות המפחיד, שהרבה פעמים נובע מגנטיקה, יכול לעשות את צעדיו הראשונים כבר בגילאי העשרים או אפילו בגיל ההתבגרות. אז איך מתמודדים עם זה דווקא בגיל בו הדימוי העצמי והביטחון הם החשובים ביותר? הנה כמה שיטות מעולות להתמודדות עם מפרצים בגיל צעיר:

השתלת שיער במפרצים

הפתרון האפקטיבי ביותר הוא השתלת שיער במפרצים ובכל האזור המקריח. בתהליך השתלת שיער, קוצרים זקיקי שיער בריאים וחזקים מאזור אחורי הראש (אזור שלא נוטה להקריח כמעט אף פעם), ומבצעים השתלה של הזקיקים באזור הקירח. התהליך כולו אורך מספר שעות תחת הרדמה מקומית, וכעבור תקופה של עד שנה וחצי זוכים לשיער בריא שלא יקריח גם בטווח הארוך!

תוספי תזונה

ישנם תוספי תזונה שיכולים לסייע בהתמודדות עם התקרחות ולחזק את זקיקי השיער. למשל, תוסף כמו ביוטין יכול לעזור לשיער לצמוח, אם נלקח באופן יומיומי – התוסף הזה מבטיח שלגוף יש את כל מה שהוא צריך לצמיחה בריאה של שיער. שימו לב, יכול לעבור זמן מסוים עד שתראו תוצאות, אם בכלל, אך זה פתרון קליל ששווה לנסות.

 

גם טיפול בתזונה עצמה יכול לעזור לנשירת שיער, במידה והיא לא גנטית. יש לדאוג לתזונה רוויה בחלבונים ובברזל עם כל הוויטמינים הטובים, ולהימנע מלאכול מאכלים חומציים.

מינוקסידיל

אין תרופה להתקרחות גברית, אך יש דרכים לעצור או להאט אותה. מינוקסידיל היא תרופה מומלצת להתקרחות, שמפחיתה ומאטה את הנשירה תוך שהיא משפרת את קצב צמיחת השיער. התרופה מגיעה בצורת משחה או ספריי  שמורחים על הקרקפת ועל האזור הקירח. שימו לב – ברגע שתפסיקו להשתמש בתרופה, הנשירה תחזור כרגיל!

זריקות PRP

אופציה נוספת להתמודד עם מפרצים בגיל צעיר היא באמצעות זריקות רפואיות שנקראות PRP. במסגרת הטיפול הזה, מזריקים לאזור המקריח פלסמה עם טסיות דם שהופקו מדם המטופל. הטסיות האלו מעודדות את צמיחת השיער, מאטות ועוצרות את תהליך ההתקרחות, ותוך מספר טיפולים בודד תזכו לראות צמיחה מחודשת של השיער. 

לייזר רך

טיפול נוסף הוא טיפול בלייזר, שעשוי לשפר את צפיפות השיער וצמיחתו. הלייזר מגרה את זקיקי השיער, וכך משפר את תפקודם ועוזר להם לצמוח מהר ובריא יותר. כמו כן, הלייזר עשוי להעיר את הזקיקים הרדומים, ולגרום להם להצמיח שיער. לבסוף, הלייזר מאט את קצב ההתקרחות, ולכן יכול לעזור להאט את ההתקרחות, בעיקר אם הגיל צעיר. שימו לב – האפקטיביות של טיפול לייזר עדיין נחקרת, ולכן אין הוכחות חד משמעיות בנוגע ליעילות הלייזר. 

התמודדות עם לחץ

הרבה פעמים מפרצים מופיעים בגיל צעיר דווקא כתוצאה מלחץ – בין אם זה לחץ של גיל הנעורים, לחץ משירות צבאי, ולחץ מגורמים שונים שאנחנו נתקלים בהם בשנות העשרים. אם המפרצים הגיעו כתוצאה מלחץ, זה הזמן לטפל בו, לנסות לשלוט עליו, וכן לנסות פעילויות מרגיעות כמו יוגה או מדיטציה. אם שורש ההתקרחות הוא אכן לחץ, ברגע שתדעו כיצד לטפל בו ולאזן אותו, גם השיער ישוב לקדמותו! 

עוד כתבות על השתלת שיער