השתלת שיער בשיטת DHI או FUE – מה עדיף?

כשמדברים על השתלת שיער, יש שתי שיטות מובילות ומתקדמות בשוק – שיטת FUE ושיטת DHI. השיטות האלו מחליפות את השיטה קודמת, שיטת FUT, שיטה מיושנת שגרמה לצלקות והביאה לתהליך החלמה ארוך יותר. אם אתם שוקלים השתלת שיער, עליכם לבחור באחת מהשיטות המתקדמות – אבל באיזו מהן? אנחנו כאן עם כל ההסברים וההבדלים, והתשובה מה עדיף – DHI או FUE.

מה זו שיטת FUE?

שיטת FUE (Follicular Unit Excision) היא שיטה מתקדמת להשתלת שיער, שמאפשרת השתלה איכותית ללא צלקות. השיטה מורכבת משלושה שלבים:

  • שלב קצירת הזקיקים – בשלב הראשון, קוצרים זקיקים מהאזור התורם – לרוב, יהיה זה אזור אחורי הראש, אזור בו יש כמות גדולה של זקיקים בריאים וחזקים, שלא נוטים לנשור. את הזקיקים קוצרים בחכמה ובתפזורת, בהתאם לאופיים (ישנם זקיקים שהם בית לשיערה אחת, בית לשתי שיערות, שלוש וכו'), ובאמצעות להב זעירה. את הזקיקים מניחים בתוך תמיסה ייעודית, ששומרת עליהם.
  • שלב פתיחת הערוצים – בשלב הבא, פותחים את ערוצי ההשתלה באזור המקריח. עבור כל זקיק פותחים ערוץ משלו. פתיחת הערוצים נעשית גם היא באמצעות להב, וגם כאן, התהליך כולו נעשה בדיוק ובתכנון מראש, בהתאם לתוצאה הסופית המבוקשת.
  • שלב ההשתלה – בשלב האחרון לוקחים את הזקיקים מהתמיסה, ושותלים אותם אחד-אחד בערוצי ההשתלה שפתחנו בשלב הקודם.

מה זו שיטת DHI?

שיטת DHI (Direct Hair Implantation) היא שיטת בת של השיטה הקודמת, אך היא עושה שימוש בכלי ייחודי דמוי עט, ומייתרת את אחד השלבים. לכן, השיטה הזו מתרחשת בשני שלבים:

  • שלב קצירת הזקיקים – בדיוק באותו אופן של שיטת FUE, קוצרים זקיקים ומניחים אותם בתמיסה.
  • שלב פתיחת הערוצים והשתלתם – בניגוד לשיטה הקודמת, השיטה הזו מאחדת את שני השלבים. לתוך אותו כלי דמוי עט אנחנו מזינים זקיק-זקיק, ושותלים כל זקיק במקום הייעודי לו. המכשיר הזה פותח את ערוץ ההשתלה ושותל את הזקיק באותה פעולה.

 

ה'עט'  הזה מאפשר החדרה מדויקת של הזקיק, תוך שליטה מקסימלית על הזווית וכיוון ההשתלה, לפי הצרכים הייחודים של כל מטופל.

אז מה עדיף - DHI או FUE?

על פניו, ניתן לומר ששיטת DHI עדיפה – כי היא נעשית בפחות שלבים. אך למעשה זה לא כל כך פשוט, ויש כמה הבדלים שצריך לקחת בחשבון לפני ההשתלה:

  • שטח ההשתלה: השתלה ב-DHI היא השתלה ארוכה מאוד, שכן יש להזין לתוך ה'עט' זקיק-זקיק, וטיפול יכול לארוך עד עשר שעות ולעתים נעשה במספר סשנים. בגלל הזמן הממושך, הוא נוטה להיות יקר יותר. לכן, השיטה הזו מתאימה יותר בעיקר כשמדובר על אזורים קטנים, ולא על השתלה נרחבת. כשמדברים על אזורים גדולים יותר, שיטת FUE היא השיטה האידיאלית. השיטה תאפשר לקצור כמות גדולה של זקיקים ולשתול אותם בסשן אחד.
  • אין צורך בגילוח: שיטת FUE דורשת מהמטופלים לגלח את הראש לחלוטין טרם הפעולה, בעוד שיטת DHI דורשת לגלח רק את האזור התורם. עבור חלק מהאנשים, מדובר על יתרון גדול לטובת שיטת DHI.
  • החלמה: תהליך ההחלמה בשיטת DHI יכול להיות קצר יותר, אך לא באופן משמעותי, ובשתי השיטות ההחלמה מהירה יחסית ומאפשרת חזרה לשגרה במהרה.

חשוב לציין, שתי השיטות הן השיטות המתקדמות והטובות ביותר בשוק היום. הבחירה בין השיטות צריכה להיעשות בהתייעצות עם הרופא המנתח, תוך בחינה של הצרכים הספציפיים שלכם, שטח ההשתלה וכן ניסיון הרופא. בכל אופן, שתי השיטות יספקו לכם תוצאה טבעית, צפופה ואיכותית! 

עוד כתבות על השתלת שיער