השתלת שיער סינטטי – מה זה אומר?

כשמדברים על השתלת שיער, לרוב מדברים על השתלת שיער טבעי, שלנו. בתהליך של השתלת שיער לוקחים זקיקי שיער חזקים, לרוב מהעורף, ומבצעים השתלה באזורים הקרחים. כך מקבלים תוצאה טבעית ככל האפשר – בכל זאת, מדובר על שיער שלנו – שמחזיקה לטווח הארוך ומהווה פתרון נהדר לנשירה והתקרחות.

הבעיה? לא תמיד יש מספיק זקיקי שיער באזור התורם. במקרים כאלו, כשאין מאיפה לקחת זקיקים כדי לבצע השתלה, ניתן לפנות לאופציה אחרת – השתלת שיער סינטטי. כמו כן, נשים שרוצות להימנע מפאות או תוספות שיער, הרבה פעמים פונות גם הן להשתלת שיער סינטטי. 

מה הכוונה בהשתלת שיער סינטטי?

השתלת שיער סינטטי היא אלטרנטיבה מצוינת להשתלת שיער, לאלו שלא יכולים לבצע השתלת שיער טבעית. בעבר, השתלת שיער סינטטית הייתה נחשבת לתהליך מעט מסוכן, עם הרבה סיבוכים כמו דלקות, זיהומים וציסטות, ואף התהליך נאסר בארה"ב. 

היום התהליך הזה התפתח באופן משמעותי, וישנה התקדמות ושיפור בסיבים המושתלים (ביו-פייבר), שהם בעלי התאמה ביולוגית הרבה יותר גבוהה. הביו-פייבר מגיעים בגוונים שונים, באורכים שונים ובסגנונות שונים, וניתן להתאים אותם לשיער הטבעי ולאופיו, עד כי לא ניתן לחוש בהבדל כלל. לרוב, הסיבים עשויים מPOLYMAIDE בתרכובת כימית ייחודית והיפר-אלרגנית. 

תהליך של השתלת שיער סינטטי

בתהליך כזה, בשונה מתהליך של השתלת שיער גוף, יש לבדוק את תגובת הגוף לשיער הסינטטי. תחילה, שותלים מספר שיערות מצומצם, ובודקים את תגובת הגוף פעם בשבוע למשך חודש לפחות. ברגע שרואים שהתגובה היא טובה, ניתן להמשיך להשתלה מסיבית יותר.

ההשתלה מתבצעת בהרדמה מקומית ובאמצעות "עט" השתלה, בדומה לשיטת ה-DHI להשתלת שיער. מזינים לעט את השיער הסינטטי, ומחדירים אותו לאזור המקריח בקרקפת. הכלי הזה גם פותח את ערוץ ההשתלה, וגם שותל את השיער באותה הפעולה. 

כמו כן, שלא כמו השתלת שיער אורגני הדורשת קצירה של זקיקי שיער ונחשבת להליך פולשני, השתלה כזו אינה נחשבת חודרנית, שכן בתהליך מתבצע שלב ההחדרה בלבד. 

תוצאות מידיות, ללא תופעות לוואי

הבדל נוסף הוא מהירות התוצאה. בניגוד להשתלת שיער אורגני, כשמדברים על השתלת שיער סינטטי, ברגע שתצאו מהטיפול תוכלו כבר להנות משיער מלא, ואין צורך להמתין חודשים ארוכים עד שהשיער ייצמח. כמו כן, אין תקופת החלמה, וניתן לחזור לשגרה מיד, תוך הגבלות מעטות מאוד (כמו אנטיביוטיקה למניעת זיהומים). את השיער ניתן לעצב, לחפוף ולהתנהג אליו ממש כמו שיער רגיל!

הסיכון בהשתלת שיער סינטטי

הסיכון המרכזי הוא שהגוף עלול להתנגד לשיער המושתל, ולהתייחס אליו כגוף זר בגוף. בניגוד להשתלת שיער אורגני, אז הגוף מזהה את הזקיקים כשייכים לגוף ולא דוחה אותם, במקרה של שיער סינטטי הדחייה אכן יכולה לקרות. כמו כן, הסיכוי לסבול מזיהומים כתוצאה מההשתלה הם גבוהים יותר – שכן פעמים רבות הפצעים שנוצרים כתוצאה מפתיחת הערוצים לא מחלימים כראוי סביב הזקיקים הסינטטיים. לבסוף, בניגוד לשיער אורגני, חלק מהשיער ינשור בתוך תקופה קצרה, וכמובן לא יצמח שוב (שכן אין אלו זקיקים פעילים). לכן, יש סיכוי שתאלצו לעבור השתלה פעם נוספת, כאשר אורך חיי השתלה סינטטית הוא בין 8-10 שנים. 

השתלת שיער סינטטי - כן או לא?

השתלת שיער סינטטי יכולה להיות פתרון מצוין במקרים מסוימים כשלא ניתן לבצע השתלת שיער רגילה. כמובן, כמו בכל הליך ניתוחי ומשמעותי, חשוב לקחת בחשבון את כל ההשלכות, לטוב ולרע, וכן לבחור באיש מקצועי מנוסה!

עוד כתבות על השתלת שיער